Strong Moms

Train verantwoord tijdens en na jouw zwangerschap, bouw effectief kracht op en voorkom blijvende klachten.

Strong moms

Veel sportieve vrouwen gaan door met sporten tijdens en na de zwangerschap “omdat alles nog wel goed voelt”.

Helaas is dit nog steeds een veelgegeven advies, wat de kans op onder andere bekken-, stuit-,  en rugklachten vergroot. 

Een advies dat bij mij de kriebels op roept. Want wat voelt dan goed? En hoe kun je, als je lijf zó veranderd, nog weten wat daadwerkelijk goed voor je lijf is? Is wat je doet dan ook goed op de lange termijn en welk risico’s neem je?

En er zijn véél meer vrouwen met klachten, zoals een verzakking, stuitklachten of bekkeninstabiliteit dan we denken.

Ik weet inmiddels dat veel klachten er niet ‘gewoon bij horen’ en dat we veel kunnen doen om dit te voorkomen, te helpen herstellen of in ieder geval een stuk comfortabeler te zijn door effectieve beweging en een sterk lijf.

Ik zie veel liever dat jij zelf weet wat daadwerkelijk een positieve invloed heeft op jouw zwangerschap en een goed herstel daarna. Daarmee kunnen we namelijk een hele hoop onnodige klachten voorkomen óf met een sterk lijf helpen herstellen!

We denken vaak onbewust dat een probleem zoals bekkenklachten toch niet op ons van toepassing is.

Niet zo gek, want vaak genoeg ben jij niet diegene met klachten.

Maar helaas, ook jij bent niet risico vrij. Je kunt er toch veel beter alles aan doen om dit te voorkomen?

Leer mee bewegen met je veranderende lijf en leven als moeder.

Of heb jij tijdens een eerdere zwangerschap gedacht: “Alles voelt goed, ik ga gewoon door tot het niet meer gaat.”

Het kan zijn dat je weer zwanger bent, of al moeder, en het nu anders aan wilt pakken.

Heel goed! Juist nú is het belangrijk om op een verantwoorde en effectieve manier te gaan bewegen.

Functioneel en veilig sporten draagt bij aan het voorkomen en herstellen van een heleboel bekken-, heup- en rugklachten.

  • Wil jij zo min mogelijk kans op langdurige bekken-, rug-, en heupklachten, zodat jij straks je favoriete sport zonder problemen weer op kunt pakken?
  • Wil jij een ijzersterke core creëren en het herstel van een diastase stimuleren, zodat jij je kinderen kunt tillen zonder pijn en rugklachten?
  • Wil jij zo lang mogelijk blijven sporten en daarmee bijdragen aan een comfortabele zwangerschap, zodat jij vol vertrouwen je laatste trimester, de bevalling en jouw herstel in gaat?
  • Of wil jij je als moeder weer sterk en fit voelen en klachten verminderen, zodat jij vol energie achter je kinderen aan kunt rennen?
  • En wil jij vanuit huis op een effectieve en verantwoorde manier kracht opbouwen, zodat jij strak weer vol zelfvertrouwen zit?

Dit pakken we makkelijk aan door samen te werken. In mijn online training begeleid ik jou om op een veilige manier een sterk lijf te creëren.

Met Strong Moms krijg je een effectief online trainingsprogramma waar je via video begeleiding mee traint. Of je nu net zwanger, aan het einde van jouw zwangerschap, pas bevallen of al langer moeder bent. Je wordt uitgedaagd op jouw persoonlijk niveau.

Zo kun je als je kleintje een middag-dutje doet of gewoon na het werk direct aan de slag!

 

De helft van de zwangeren en moeders heeft last van bekkenpijn, maar ook jij kunt dit helpen voorkomen!

Strong Moms: wat houdt het in?

Na aanmelding krijg je direct toegang tot jouw online omgeving in Huddle, zowel in de app als op je browser.

Hier vind je het volledige programma, dat bestaat uit 8 basis en 3 bonus modules.

In de eerste drie modules leer ik jou de basis van verantwoorde pre- & postnatale training, zodat jij diverse klachten zoals rugpijn en urineverlies kunt voorkomen of helpen herstellen.

Vervolgens gaan we samen aan de slag via volledig begeleide workoutvideo’s, waarin jij leert bewegen op een manier die bijdraagt aan een comfortabele zwangerschap of leven als moeder.

Het fijne aan Strong Moms is dat je zelf je eigen tempo en niveau bepaald.

Je kunt ervoor kiezen om een losse workout te doen of de video’s te combineren.

Uiteraard help ik jou om de perfecte keuzes en combinaties te maken!

 

In de eerste drie modules leer ik jou de basis van pre- & postnatale training.

1. Ademhaling
In deze module leer ik jou hoe de ademhaling jouw core- en bekkenbodemspieren verbindt. Zo kunnen we samen een hoop bekkenklachten voorkomen of helpen herstellen.

2. Houding
In deze module leer ik jou welke invloed jouw houding heeft op klachten tijdens de zwangerschap en op jouw herstel daarna. Je lijf verandert continu tijdens en na de zwangerschap. Door je lijf te leren kennen en je houding mee aan te passen, voel jij je een stuk comfortabeler door de zwangerschap heen.

3. Verantwoord bewegen
In deze module leer ik jouw hoe je verschillende bewegingen verantwoord uitvoert. Ik neem je bij de hand en leg stap voor stap uit hoe je de oefening uitvoert. Én hoe en wanneer je de oefening aan past op een veilig manier. Echt waar, net alsof ik naast je sta!

 

 

De volgende vijf modules bevatten begeleide workout video’s.

4. IJzersterke core
In deze module leg ik jou uit hoe je veilig je core kunt trainen tijdens én na de zwangerschap. Daarnaast leer ik je omgaan met de ontwikkeling en het herstel van een diastase.
Met alle oefeningen uit deze module creëer jij een ijzersterke core. Sterker dan voor jouw zwangerschap!

Dit zijn losse core oefeningen, met en zonder materiaal.

5. Bekkenbodem & mobiliteit
In deze module werken we aan een goed functionerende bekkenbodem en onderhouden we belangrijke mobiliteit voor jou als moeder. In workout video’s van +-16 minuten gaan we rustige bewegingen door die je core en mobiliteit onderhouden en warmen het lijf op voor een krachttraining.

Deze volledige begeleide workoutvideo’s zijn rustig, zonder materiaal en dagelijks uit te voeren.

6. Kracht & conditie 
In deze module gaan we verantwoord kracht en conditie opbouwen of onderhouden. Ik leg je exact uit hoe jij de training aanpast aan de hand van de fase van jouw zwangerschap of als moeder. In complete workoutvideo’s van 20-30 min bouw jij op een veilige manier aan een sterk lijf. Je kunt kiezen voor bodyweight of extra materiaal.

Deze volledige begeleide workoutvideo’s zijn uitdagend, aan te passen op ieder niveau. Zo bouw jij al kracht op in twee keer 30 minuten per week.

7. Shorts
In deze module ligt de focus op belangrijke spiergroepen tijdens jouw zwangerschap of leven als moeder. Zoals glutes, core en heupen. Je kunt kiezen voor bodyweight of materiaal.

Deze korte workoutsvideo’s (6-12 min) zijn effectief en kun je meerdere keren per week afwisselen en uitvoeren.

8. Ontspanning
Eén van de belangrijkste factoren bij het oplossen én voorkomen van bekkenklachten, is het leren ontspannen van de bekkenbodem. Daarom leer ik jou in deze module wat de invloed is van een overactieve bekkenbodem, hoe je dit herkent en welke oefeningen helpen bij het ontspannen. Zowel ter voorbereiding op de bevalling, als het positief beïnvloeden van een goed herstel. 

 

 

Daarnaast krijg je nu tijdelijks gratig toegang tot drie bonusmodules!

Bonusmodule 1: Postpartum

Een aparte module voor de eerste zes tot acht weken na jouw bevalling of keizersnede. Hier begeleid ik het opbouwen van beweging in de eerste weken na jouw bevalling.

Rust is één van de belangrijkste factoren voor een goed herstel. Maar daarnaast weten we allemaal dat jij je van acht weken stil liggen niet beter voelt. Juist door bewust te bewegen in de eerste weken na de bevalling en de connectie tussen je core en bekkenbodem herstellen.

Zo kunnen we een hoop klachten voorkomen en jouw herstel bevorderen.

Bonusmodule 2: Zwangerschap

Tijdens de zwangerschap kan het zijn dat je last krijgt van klachten, zoals; vermoeidheid, misselijkheid of bekkenklachten.

In deze aparte module vindt je video’s waarbij ik je begeleid in het tainen op het moment dat je bepaalde klachten ervaart.

Op die manier kun je zoveel mogelijk kracht onderhouden, op een manier die bijdraagt aan een comfortabele zwangerschap én jouw herstel daarna.

Bonusmodule 3: Trainingsschema

Je kunt ook zelfstandig aan de slag gaan. Je volgt het trainingsschema dat past bij jouw fase tijdens of na de zwangerschap.

Wil jij juist meer zekerheid en begeleiding? Dan blijf je bij de trainingsvideo’s en help ik jou om veilig te bewegen.

 

Zo train ook jij effectief én verantwoord!

Strong Moms

pre- & postnatale online training
Maandelijks opzegbaar

47 p.m.

Start tot mijn zwangerschapsverlof op 24 december nog je eerste maand met €20 korting!

Waarom jij kiest voor

Strong Moms!

1. Onderhoud effectief kracht en conditie
2. Draag bij aan zwangerschap en herstel
3. Verminder risico op langdurige klachten
4. Optimaliseer functie core & bekkenbodem
5. Train verantwoord, veilig én functioneel
6. Sport uitdagend mee vanuit huis

Wie is Renée

Mijn naam is Renée Hijzen, geboren en getogen in Rotterdam. En al mijn hele leven heb ik liefde voor bewegen en groeide ik op in een sportief gezin met een gymleraar als vader en een broer in de topsport.

Ik maakte van dichtbij mee hoe een sportieve vriendin van mij moeder werd, waarna haar lichamelijk herstel helaas niet zo ging zoals zij vooraf had gedacht. Zij heeft nog jarenlang met bekkenklachten rondgelopen en voelde zich niet meer fit en sterk, zoals zij altijd was geweest.

Dat heeft mij aan het denken gezet. Als je moeder wordt, hoort dit er dan gewoon bij? Kunnen we iets doen om dit te voorkomen? En waarom praat niemand hier over?

Hierdoor weet ik inmiddels hoe zonde het is dat we nog steeds het advies krijgen “om maar te blijven doen wat goed voelt”.

Daarom heb ik heb mij volledig gespecialiseerd in pre- & postnatale training en heb ik inmiddels honderden vrouwen geholpen om klachten te voorkomen, te helpen herstellen en een sterkere core te creëeren dan zij ooit hebben gehad.

Strong Moms

pre- & postnatale online training
Maandelijks opzegbaar

€47 p.m.

Start tot mijn zwangerschapsverlof op 24 december nog je eerste maand met €20 korting!

Ben jij er klaar voor?

Ze motiveert mij

{

Ik ben bij Renée gaan trainen tijdens mijn vierde zwangerschap. Ik besefte mij al snel dat ik het tijdens en na de vorige zwangerschappen niet goed had aangepakt: te snel en geen goede opbouw.

Renee zorgt voor een onwijs goede en fijne begeleiding en heeft duidelijk verstand van zaken. Ik voel mij nu sterker dan ooit. Had ik maar eerder over Dottir geweten!

- Cordula Felix (32)

Veel gestelde vragen

Hoeveel tijd ben ik per week kwijt aan mijn training?

Je kiest wekelijks je eigen doel en uit verschillende video’s:

  • Core connectie en mobiliteit (+- 16 min)
  • Krachtraining (+- 25 min):
  • Extra short (+- 7-12 min)
  • Ontspanning (+-3-5 min)

Je bepaalt zelf hoeveel tijd jij wilt trainen aan de hand van mijn voorbeelden en advies.

In een ideale situatie ben je minimaal 2x 50 minuten aan het sporten.

Je bouwt in 30 minuten kracht op, je besteed 15 minuten aan core connectie en mobiliteit en een moment van ontspanning.

Welk materiaal heb ik nodig voor het online programma?

Alleen de kracht en short workouts zijn gebasseerd op bodyweight én op materiaal. 

Je kunt er dus voor kiezen om alleen te starten met bodyweight.

Voor de kracht en short workouts kun je drie kettlebells, twee weerstandsbanden (dik en dun) en een set booty bands aanschaffen.

Je kunt ook het aanschaffen van alle materialen en de kosten daarvan verspreiden. Je start dan met één kettlebell en één weerstandsband.

Ik stuur je na je aanmelding de directe links naar het juiste materiaal.

Kettlebells

Voor de beginnende sporter, het lichte pakket: 4kg, 8kg en 12kg

Voor de gemiddelde sporter, het middelzware pakket: 8kg, 12kg en 16kg

Voor de meer gevorderde atlete, het zwaardere pakket: 12kg, 16kg en 20kg

Weerstandsbanden

Set van drie booty bands
Twee of meer lange weerstandsbanden

Hoe lang duurt het online trainingsprogramma?

Het trainingsprogramma is een maandabonnement.

Om jou de kans te geven om te zien of dit programma bij jouw past is jouw abonnement maandelijks opzegbaar.

Houdt er altijd rekening mee dat het gemiddeld 90 dagen kost om een nieuwe gewoonte te implementeren, dus hier kun je dan mooi de tijd voor nemen!

Wordt de training vergoed?

In vele gevallen vergoed je zorgverzekering tot €200 aan een zwangerschapscursus. 

Check bij je eigen verzekering of dit het geval is voor jou en of zij deze cursus vergoeden.

Ik vind de training te duur.

Hoeveel is een goede gezondheid zonder lichamelijke klachten jou waard?

Op het moment dat je naar de fysio moet met klachten, stapelen de kosten zich zo nog vele malen harder op.

Ook al heb je nu nog geen klachten en voelt het nog alsof alles wel gaat. Je kunt toch beter zoveel mogelijk doen om al die onnodige klachten te voorkomen dan te gaan genezen?

Soms is het zo dat je keuzes moet maken waar je jouw geld aan besteed.

Daarom is mijn online training maandelijks opzegbaar. Op die manier kun jij een maand proberen en kijken of het iets voor jouw is.

Zo kun je kijken wat het jou opleverd. Kun jij straks bijvoorbeeld bekkenklachten vermijden of verminderen?

Of hoef je nu daarnaast niet meer naar de sportschool?

Of hoef je niet of niet meer naar de fysio?

Dan scheelt dat ook weer een hoop geld én tijd!

Ik ben verder in mijn zwangerschap, kan ik ook mee doen?

Ja zeker! Je kunt ieder moment nog instromen en bijdragen aan jouw zwangerschap en herstel.

Ik geef duidelijke aanwijzingen over hoe je jouw training aan kunt passen bij eventuele klachten of toe kunt werken richting de bevalling.

Daarnaast zijn er aparte workout video’s die je kunt gebruiken bij bijvoorbeeld vermoeidheid, misselijkheid of bekkenklachten.

Ik ben al langer geleden bevallen, maar ik heb het sporten nog niet opgepakt. Kan ik ook mee doen?

Ja, dat kan.

De workouts zijn zo aan te passen dat je op ieder niveau kunt aansluiten.

Ik ben pas bevallen. Kan ik al beginnen?

Je kunt direct na de bevalling beginnen met de bonusmodule: postpartum herstel.

Dit is een aparte reeks met kortere video’s (6-16 minuten), zodat ze passen in jouw eerste drukke kraamweken.

Ik leg exact uit waar je op kunt letten en hoe je het herstel van jouw core en bekkenbodem positief beïnvloed.

Kan ik vragen stellen als ik iets niet snap?

In de teksten en video’s wordt alles uitgeleged over bijvoorbeeld het gebruik van ademhaling, de werking van je core en bekkenbodem, do’s en dont’s, over het gebruik van het programma, etc.

Daarnaast ben ik actief aanwezig in de community en zal ik waar mogelijk jouw vragen beantwoorden.

Verder is het wel een “do it yourself” training!

Ik heb bekkenbodemproblemen, kan ik mee doen?

Juist verantwoorde en effectieve krachttraining kan bijdragen aan het herstellen van bekkenproblemen.

In het trainingsprogramma wordt aangegeven welke oefeningen je bij bepaalde klachten beter kunt aanpassen en hoe je dat kunt doen.

Maar neem voordat je start met de workouts altijd contact op met een gespeciliseerd bekkenbodemfysiotherapeut of andere medisch specialist.

Het Dóttir Moms Training programma is bedoeld als sportprogramma en is in geen enkel geval een vervanging van medisch advies of van een medisch specialist of bedoelt als medische behandeling. Het gebruik of doen (toepassen) van de informatie en oefeningen uit het Dóttir Trainingsprogramma is volledig voor de verantwoordelijkheid en het risico van de gebruiker

 

Als ik negatief medisch advies heb gekregen, kan ik dan toch gaan sporten?

Het online programma is bedoeld als sportprogramma en is in geen enkel geval een vervanging van medisch advies van een medisch specialist of bedoeld als medische behandeling. Het gebruik of doen (toepassen) van de informatie en oefeningen uit het Dóttir Trainingsprogramma is volledig voor de verantwoordelijkheid en het risico van de gebruiker.

Overleg altijd met je medisch specialist voordat je met een sportprogramma begint.

Ik heb nog een diastase, kan ik dan wel mee doen?

Ja! Juist!

Het programma focust zich op het onderhouden en herstellen van de algehele core.

In de handleiding laat ik je zien hoe je zelf je diastase kunt checken en hoe je de genezing kun monitoren.

Het programma is erop gericht om de genezing van een diastase te stimluren via ademhaling, het gebruik van je core, de juiste oefeningen en door jouw houding te optimlaiseren.

Neem bij twijfel altijd contact op met een gespecialiseerd bekkenbodemfysiotherapeut of nog beter.. Combineer het!

Het Dóttir Moms Training programma is bedoeld als sportprogramma en is in geen enkel geval een vervanging van medisch advies of van een medisch specialist of bedoelt als medische behandeling. Het gebruik of doen (toepassen) van de informatie en oefeningen uit het Dóttir Trainingsprogramma is volledig voor de verantwoordelijkheid en het risico van de gebruiker

Ik heb echt geen tijd!

Dat hoor ik zo vaak. Ik heb echt geen tijd!

Maar heel eerlijk.. Jij zit toch ook dagelijk wel een uurtje voor de tv of een kwartier op instagram te scrollen?

Wat als je dat kwartiertje nu eens besteed aan me-time? Voel jij je straks sterker, slaap je beter en heb je óók nog eens meer energie!

Ik heb er in mijn training juist voor gezorgd dat je met minimale tijd, zo effectief mogelijk traint.

Je kunt al kracht opbouwen met 2x 30 minuten per week!

Je kiest zelf of je er nog een andere sport naast wilt doen of niet. 

Ik wil liever dat je naast mij staat, anders voer ik het straks nog steeds verkeerd uit.

Snap ik! Dit geeft onwijs veel vertrouwen.

Maar ik vind het nog belangrijker dat jij op jezelf en je eigen lijf gaat vertrouwen en niet op mij.

Ik neem je mee en leer jou hoe je zélf kunt voelen en leren vertrouwen op je lijf. Ik vertel je precies wanneer en hoe je iets aanpast. 

Geloof me, dat kan jij ook!