Online Training voor Na je Zwangerschap

Doelgericht werken aan een gezond en sterk lichaam na je zwangerschap met Dóttir Online Trainingen!

Train veilig en effectief met structuur!

Ben jij (pas) moeder geworden en op zoek naar een manier om het sporten weer veilig op te bouwen?

Heb je de behoefte je weer fit te voelen, maar vind je het ook spannend en tegelijkertijd lastig om een nieuw ritme te vinden?

De kans is groot dat je op dit moment zweeft tussen blijheid, dankbaarheid en onrust. Het is natuurlijk fantastisch om moeder te worden, maar tegelijkertijd komt er ook veel op je af. Er moet van alles geregeld worden, je neemt afscheid van je lichaam zoals het was, je wilt genieten van je kleine wondertje, maar je verlangt misschien ook weer naar een momentje voor jezelf.

Naast dat sporten je mentaal een boost kan geven, stimuleert verantwoorde beweging ook het herstel van jouw lichaam na de bevalling. Als je weet waar je op moet letten en wat je beter wel of niet kunt doen, kun je zoveel mogelijk (blijvende) klachten, zoals rug- en bekkenklachten voorkomen.

Voel je fit en sterk na de zwangerschap met een online trainingsprogramma dat je op jouw tijd en tempo uit kunt voeren!

Doordat je veilig leert sporten en bewegen, kun je het het als (tijdelijke) vervanging gebruiken van jouw sport en weer rustig opbouwen naar wat je het liefste doet. Of als aanvulling op je eigen sport! Zo zit er voor sporters en Crossfitters een extra schema bij over hoe je de oefening kunt aanpassen.

Het programma is gericht op het rustig aan laten herstellen van je lijf, veilig opbouwen van je conditie en kracht, veilig leren bewegen en het functioneren van de core en bekkenbodem.

Alle oefeningen hebben een bewegingsfilmpje, zodat je altijd precies weet wat je moet doen, welke oefeningen veilig zijn voor jou en hoe je de oefening kunt aanpassen indien nodig.

In de extra digitale handleiding leer ik je ook nog van alles over trainen na de zwangerschap en hoe dit jouw herstel kan bevorderen. Zodat je precies weet wat je beter wel en niet kunt doen en veilig zelf aan de slag kunt!

Na afloop van deze training weet jij:

✓ Hoe de functie tussen jouw core- en bekkenbodemspieren werkt.

✓ Hoe je met sport kunt bijdragen aan jouw herstel en zoveel mogelijk klachten kunt voorkomen.

✓ Welke oefeningen je het beste kunt doen, welke je beter kunt laten en hoe je de oefening aanpast.

✓ Hoe jouw houding en postuur van invloed zijn op jouw herstel na de zwangerschap.

✓ Hoe je je fit en sterk kunt voelen met verantwoorde bewegingen!

Meld je nu vóór 29 mei 21:00 aan en je krijgt €100 korting op het weerstandsprogramma. Daarna gaat de prijs definitief omhoog!

Bodyweight Programma

Meld je direct aan

 

€307

Na een investering van €307 krijg je direct de handleiding in je mailbox en kun je meteen aan de slag met inlezen en filmpjes kijken!

Het bodyweight programma is voor de sportieve vrouw die graag meer low impact traint enzonder materiaal.

Het programma is een gebaseerd op oefeningen met lichaamsgewicht en is volledig uit te voeren zonder sportmateriaal. Zo kun je gemakkelijk thuis aan de slag.

Het voordeel van een een goede opbouw en verantwoord sporten is dat je de genezing van een diastase kunt stimuleren, langdurige bekkenklachten kunt leren voorkomen en jouw algemene herstel bevordert.

Weerstands Programma

Meld je direct aan

 

€397

Ben je op zoek naar een uitdagender programma?

Het weerstandsprogramma is voor de sportieve, sterke vrouw. Het is een uitdagend programma gebaseerd op gewichten en weerstandbanden, waarbij je verantwoorde leert sporten. 

Je kunt het programma zowel thuis als in de gym uitvoeren, afhankelijk van de aanwezigheid van materiaal.

Voor dit pogramma maak je gebruik van Kettlebells of Dumbbells, een langere weerstandsband en korte weerstandsbanden (oftwel booty bands). Afhankelijk van je niveau wordt het gewicht bepaald.

Meld je nu vóór 29 mei 21:00 aan en je krijgt tijdelijk €100 korting op het weerstandsprogramma. Daarna gaat de prijs definitief omhoog!

Waarom je voor Dóttir Online Training kiest!

1. Volledig programma
2. Betaalbaar
3. Leer veilig bewegen
4. Bekken onderhoud
5. Digitale handleiding
6. Stimuleer herstel

Wie is Renée

Mijn naam is Renée Hijzen, geboren en getogen in Rotterdam. Mijn hele leven heb ik liefde gehad voor sporten en bewegen.

Wat mij echt blij maakt is het helpen van sportieve vrouwen om veilig fit te blijven tijdens de zwangerschap en het verantwoord sporten na de bevalling. Elk lichaam verdient de aandacht om klachten te voorkomen en de tijd om terug te komen in een vorm die voor jou goed voelt.

Jouw Online Trainingsdoelen

– Herstellen van de functie van de core- en bekkenbodemspieren
– Opbouwen van kracht, conditie en high impact bewegingen
– Optimaliseren van houding en ademhalingspatroon
– Basiskracht met functionele bewegingen

De Daily Mobility

De daily mobility staat altijd op de eerste dag van jouw week en duurt 8 tot 16 minuten. Je kunt deze dagelijks uitvoeren én gebruiken als warming up.

De oefeningen uit de daily mobility stimuleren de verbinding tussen jouw core en bekkenbodem en helpen de mobiliteit te stimuleren na de zwangerschap.

De Workouts

Het programma is opgedeeld in vier tot zes korte workouts per week. De lengte en intensiteit bouwt zich gedurende het programma rustig op. 

Wanneer je minder tijd en energie hebt, kun je de workouts over je week verdelen en heb je met de daily mobility erbij steeds een workout tussen de 20 en 40 minuten.

Wil je liever twee langere workouts doen, dan kom je rond de 40-60 minuten per training. 

Schalen

In de handleiding vind je de uitleg over het gebruik van het programma, het gebruik van ademhaling en de basis van jou postnatale hersteltraining.

In jouw TrueCoach omgeving vind je alle workouts inclusief bewegingsfilmpje, zodat je altijd precies weet wat je moet doen. Daarnaast leer je gelijk wanneer én hoe je de oefening kunt aanpassen.

Kies je programma

Na jouw investering krijg je direct de handleiding in je mailbox en kun je meteen aan de slag met inlezen en filmpjes kijken!

Vier weken na jouw uitgerekende of beval datum krijg je toegang tot het trainingsprogramma in TrueCoach. Ben je al eerder bevallen, dan start je programma direct en bepaal je zelf hoe snel je begint.

Wil je later starten? Dan kun je een startdatum mailen naar support@dottir.nl! Stuur deze vóórdat je programma is gestart.

Vanaf jouw startdatum blijf je negen maanden toegang houden tot het online programma. Zo kun je het programma doorlopen op jouw eigen tempo en tijd!

Het online trainingsprogramma bestaat uit twee delen om je door de eerste periode van je herstel te begeleiden. Het eerste deel is een 12-weeks herstelprogramma.

Starten met het herstelprogramma kan vanaf 6 á 8 weken na de bevalling. Ook bij klachten gerelateerd aan een eerdere zwangerschap en dus jaren na de bevalling kun je starten met dit programma. In de handleiding vind je zelfs nog een extra herstelprogramma voor de eerste 6-8 weken na de bevalling!

Vervolgens ga je door in het 8-weekse ‘back to sports’ trainingsprogramma. Hierbij wordt de intensiteit langzaam verhoogd en ga je high impact bewegingen uitproberen.

Je kunt dagelijks aan de slag met de daily mobility tussen de 8-16 minuten. Afhankelijk van jouw fase en keuze van programma kun je met twee tot drie workouts in de week aan de slag. Of je kunt deze verdelen in bijvoorbeeld vier tot zes korte sessies

Je doorloopt dit programma op eigen tempo en kan het aanpassen waar nodig. Je volgt gewoon de uitleg in het programma! Super snel en makkelijk te volgen.

Wil je (alvast) aanmelden voor het online programma? Neem dan even de tijd om via onderstaande knoppen jezelf aan te melden!

Bodyweight Programma

Meld je direct aan

 

€307

Krijg toegang tot het volledige herstelprogramma gebaseerd op bodyweight, inclusief de digitale handleiding.

In je aanmelding geef je jouw uitgerekende datum aan en vervolgens krijg je direct de handleiding in je mailbox. Zo kun je meteen aan de slag met inlezen en filmpjes kijken!

 

Weerstands Programma

Meld je direct aan

 

€397

Het weerstandsprogramma is een uitdagender programma gebaseerd op gewichten en weerstandbanden.

Je kunt het programma zowel thuis als in de gym uitvoeren, afhankelijk van materiaal.

Meld je nu vóór 29 mei 21:00 aan en je krijgt €100 korting op het weerstandsprogramma. Daarna gaat de prijs definitief omhoog!

Ze motiveert mij

{

Na mijn zwangerschap wist ik niet welke oefeningen ik kon doen. Ik begon te snel en te hard weer te trainen. Gelukkig hielp Renée mij met een gebalanceerde training waar ik mij erg goed bij voelde!

- Miranda Reinerie (30)

Veel gestelde vragen

Hoe lang duurt het online trainingsprogramma?

Het totale programma bestaat uit 20 weken aan training.

Het eerste deel is het 12-weekse herstelprogramma. In die twaalf weken wordt de intensiteit langzaam verhoogd en de oefeningen worden rustig opgebouwd.

Het tweede deel is het 8-weekse ‘back tot sports’ programma. Hier wordt de intensiteit van de oefeningen verhoogd en worden er langzaam high impact oefeningen geïntroduceerd (zoals sprongbewegingen die een hogere impact hebben op de bekkenbodem).

Na de bevalling (of zelfs al ervoor) kun je gelijk al aan de slag met de handleiding. Je leert hier van alles over de basis van postnatale training en hoe onder andere jouw ademhaling en jouw houding van invloed zijn op het herstel van je lijf.

Én je kunt direct al van start met het 6-weekse beweegcircuit voor de eerste weken na de bevalling!

Ik ben nog zwanger, kan ik wel alvast het programma aanschaffen?

Ja zeker!

Je krijgt namelijk direct de postnatale handleiding in je mail. Je kunt dan direct aan de slag met het lezen van de informatie en kijken van alle filmpjes. Zo ben je vast voorbereid op je training na de bevalling. 

Je krijgt in de handleiding ook alvast het beweegcircuit voor de eerste weken.

Je kunt dus direct beginnen. En het online trainingsprogramma gaat pas van start wanneer jij daar klaar voor bent!

Ik ben al langer geleden bevallen, maar ik heb het sporten nog niet opgepakt. Kan ik dit programma volgen?

Ja absoluut. Ook langer na de zwangerschap is het belangrijk om eerst een hersteltraining te doorgaan, voordat je weer een ‘gewone’ sport gaat oppakken.

Na hoeveel weken na de bevalling mag ik beginnen?

Start met sporten nadat je goedkeuring hebt gekregen van een medisch specialist. Meestal krijg je dit zes tot acht weken na de bevalling tijdens de nacontrole van de verloskundige. In de tussentijd kun je aan de slag met de handleiding en het beweegcircuit!

Het kan ook langer duren voordat je weer kunt starten met sporten. Je kunt dan eventueel een nieuwe startdatum doorgeven, vóórdat het programma is gestart. Het programma start automatisch vier weken na de aangeven uitgerekende datum. 

Mail naar support@dottir.nl als je vragen hebt over de startdatum. In de tussentijd kun je al aan de slag met de handleiding, waar je ook een circuit vindt voor de eerste weken na de bevalling.

Hoe lang houd ik toegang tot het programma?

Na de startdatum houd je negen maanden lang toegang tot het online programma in TrueCoach.

Hoe bepaal ik mijn startdatum?

Bij je inschrijving geef je jouw uitgerekende datum aan. 

Het programma wordt vier weken na je uitgerekende datum geactiveerd, maar je bepaald zelf wanneer je start. Houdt er rekening mee dat je  deze startdatum 9 maanden toegang behoudt.

Ik adviseer om minimaal zes weken te wachten na een vaginale bevalling en acht weken na een keizersnede en pas te starten na een ‘go’ van je arts of verloskundige om te gaan sporten. 

In de tussentijd krijg je alvast de handleiding, zodat ik je alvast van alles kan leren over de basis van postnatale training. Én je kan vast aan de slag met het beweegcircuit voor direct na de bevalling.

Kan ik vragen stellen als ik iets niet snap?

In de handleiding wordt alles uitgeleged over bijvoorbeeld het gebruik van ademhaling, de werking van je core en bekkenbodem, do’s en don’ts, over het gebruik van het programma, etc.

In het online trainingsprogramma in TrueCoach zie je middels de filmpjes welke oefening je kunt doen én wordt er benoemd wanneer en hoe je een oefening aanpast.

Heb je toch nog een inhoudelijke vraag, dan kun je altijd je mailen naar info@dottir.nl

Heb je een technische vraag, mail dan naar support@dottir.nl 

Ik heb nog een diastase, kan ik dan wel mee doen?

In de handleiding laat ik je zien hoe je zelf je diastase kunt checken en hoe je de genezing kun monitoren.

Het programma is erop gericht om de genezing van een diastase te stimluren via ademhaling, de juiste oefeningen en door jouw houding te optimlaiseren. 

Neem bij twijfel altijd contact op met een gespecialiseerd bekkenbodemfysiotherapeut. 

Ik heb bekkenbodemproblemen, kan ik mee doen?

Neem altijd contact op met een gespeciliseerd bekkenbodemfysiotherapeut of medisch specialist, voordat je weer begint met sporten.

In het trainingsprogramma wordt aangegeven welke oefeningen je bij bepaalde klachten beter kunt vervangen en hoe je dat kunt doen.

Als ik medisch advies heb gekregen, kan ik dan toch gaan sporten?

Het online programma is bedoeld als sportprogramma en is in geen enkel geval een vervanging van medisch advies of van een medisch specialist of bedoeld als medische behandeling. Het gebruik of doen (toepassen) van de informatie en oefeningen uit het Dóttir Trainingsprogramma is volledig voor de verantwoordelijkheid en het risico van de gebruiker.

Overleg altijd met je medisch adviseur voordat je met het sportprogramma begint.

Hoe kies ik het juiste programma?

Het programma na de zwangerschap is bedoeld voor moeders die veilig willen opbouwen richting reguliere sport.

Afhankelijk van je sportachtergrond en niveau kies je het juiste programma.

Heb je weinig sportervaring? Heb je langere tijd niet getraind? Of train je liever zonder materiaal? Dan kies je voor het bodyweight programma!

Sportte je regelmatig tijdens en/of voor de zwangerschap? Heb je ervaring met bijvoorbeeld bootcamp, krachttraining of Crossfit? Train je graag met gewichten? Dan kies je voor het weerstandsprogramma! Ook goed aan te passen op beginnersniveau of juist meer uitdagend.

Welk materiaal heb ik nodig voor het online programma?

Voor het bodyweight programma heb je geen extra materiaal nodig. Je kunt dit gemakkelijk thuis uitvoeren, zonder extra materiaal.

Voor het weerstandsprogramma maak je gebruik van gewichten (kettlebells of dumbbells) en weerstandsbanden.

  • Lange weerstandsband van lichte weerstand, +-15 kg/ level 1-,15 (optioneel nog een zwaardere weerstand 2-4) KLIK HIER
  • Booty bands (optioneel, je kunt ook de weerstandsband dubbel vouwen) KLIK HIER
  • Kettlebells (optioneel Dumbbells) KLIK HIER
    Beginner: +- 4-8 kg
    Moderate: +- 8-16 kg
    Advanced: +- 8-20 kg

Je vindt deze materialen ook bij bol.com, sportbay.nl, action of bijvoorbeeld decathlon

Toch nog twijfels?

Kijk ook eens bij Personal Training voor meer persoonlijke begeleiding. Of neem contact met mij op, dan kijken we samen wat ik voor jou kan betekenen!