Train uitdagend en effectief vanuit huis

Dóttir Moms Online Training. Doelgericht werken aan een gezond en sterk lichaam voor sportieve moeders!

Eerste betaling pro rato. Volgende betaling: op de eerste dag van de volgende maand.

Train veilig, uitdagend én effectief

Je zoekt een uitdagende training, die bijdraagt aan jouw leven als moeder.

Een effectieve training die zowel tijdens de zwangerschap als na de bevalling geschikt is.

Dottr moms is een trainingsprogramma, dat zich richt op het creeëren en onderhouden van een sterk lijf, zodat jij kan bijdragen aan je zwangerschap, herstel of leven als moeder.

Het Dottir Moms weerstandstraining is voor de sportieve, sterke moeder, die wilt werken aan een sterk lijf op de lange termijn.

Het is een uitdagend programma gebaseerd op gewichten en weerstandbanden. Je leert verantwoord sporten en bewegen, zodat het bijdraagt aan het voorkomen en herstellen van bijvoorbeeld rug-, heup-, en bekkenklachten

Je gaat op jouw tijd en tempo thuis of in de gym aan de slag!

Speciaal voor sportieve moeders

Wat heb je nodig aan materiaal?

Deze kun je na aanmelding bestellen via de toegestuurde link.

  1. Kettlebells:
    Voor de beginnende sporter, het lichte pakket:
    4kg, 8kg en 12kg
    Voor de gemiddelde sporter, het middelzware pakket:
    8kg, 12kg en 16kg
    Voor de meer gevorderde atlete, het zwaardere pakket:
    12kg, 16kg en 20kg
  1. Weerstandsbanden
    -Booty bands
    -Lange weerstandsbanden

3. Sportmat

Ik maak het je makkelijk en heb alvast de materialen met artikelcode op een rijtje gezet. Na aanmelding kun je direct bestellen wat je nodig hebt.

Wanneer start het programma?

De inschrijving zijn iedere maand één week geopend.

Deze maand openen de inschrijvingen op vrijdag 22 t/m maandag 25 oktober.

Het trainingsprogramma start op maandag 1 november.

Dottir Moms Weerstandstraining

Inschrijvingen zijn geopend van 22/10-25/10
Maandelijks opzegbaar

 

€97

Eerste betaling pro rato. Volgende betaling: op de eerste dag van de volgende maand.

Dóttir Moms

Wil je leren hoe je met krachttraining kunt bijdragen aan jouw zwangerschap, jouw herstel en jouw lijf als moeder en zoveel mogelijk landurige klachten voorkomen?

Heb je de behoefte je fit en sterk te voelen, maar vind je het ook spannend of lastig een ritme te vinden?

De kans is groot dat je zweeft tussen blijheid, dankbaarheid en onrust. Het is natuurlijk fantastisch om moeder te worden, maar tegelijkertijd komt er ook veel op je af.

Je komt vaak tijd en handen tekort én je wilt je weer fit en sterk voelen.

Er moet van alles geregeld worden, je neemt afscheid van je lichaam zoals het was, je wilt genieten van je kleine wondertje, maar je verlangt ook naar een moment voor jezelf.

Met Dottir Moms maak ik het je makkelijk. In twee workouts van 60 minuten per week ben je klaar. Je kunt al je trainingen gewoon thuis doen en zo ga je ook nog eens effectief met je tijd om!

Ideaal voor mama’s die in hun drukke leven toch fit en sterk willen blijven!

Jouw tijd, jouw tempo

Een online trainingsprogramma dat je op jouw tijd, tempo en jouw niveau uit kunt voeren!

Naast dat sporten je mentaal een boost kan geven, is krachtraining goed voor je zelfvertrouwen, vermindert de kans op klachten en slaap je beter!

Als je weet waar je op moet letten en wat je beter wel of niet kunt doen, kun je zoveel mogelijk (blijvende) klachten, zoals rug- en bekkenklachten voorkomen of herstel stimuleren.

Je leert in de online training veilig sporten en bewegen, zodat het bijdraagt aan een langdurig sterk lichaam in het dagelijks leven.

De trainingen zijn zo opgebouwd dat ze op zichzelf staan en de spiergroepen traint, die jij als moeder nodig hebt.

Je volgt jouw eigen programma gericht op zwangerschap, herstel óf onderhoud voor sportieve moeders. Je werkt aan het opbouwen of onderhouden van kracht en conditie, het trainen van de gehele core en bekkenbodem en onderhouden van mobiliteit.

Zelfs met een diastase en bekkenbodemklachten kun je mee doen en leer je juist hoe je kunt bijdragen aan herstel.

Ik ben bij Renée gaan trainen tijdens mijn vierde zwangerschap. En toen besefte ik me al snel dat ik het tijdens de vorige zwangerschappen en na de vorige bevallingen niet goed had aangepakt: te snel en geen goede opbouw, eigenlijk helemaal geen opbouw. Had ik maar eerder over Dottir geweten!

Renee zorgt voor een onwijs goede en fijne begeleiding en heeft duidelijk verstand van zaken. Ze let op je houding, de uitvoering van de oefeningen en je ademhaling (en er is weinig ruimte voor de kantjes eraf lopen ;). Haar adviezen zijn persoonsgericht en de trainingen afwisselend. Erna heb je ook echt het gevoel dat je hebt gesport. Renee, je bent een topper.

Cordula Felix (32)

{

Ik besefte dat ik het sporten tijdens en na mijn vorige zwangerschappen niet goed had aangepakt: te snel en geen goede opbouw. Had ik maar eerder over Dottir geweten!

Wat houdt het praktisch gezien in?

 

  • Jouw eigen online training via TrueCoach: twee trainingen per week van ongeveer 60 minuten, of drie tot vier korte trainingen te verdelen over je week. Gebaseerd op kettlebells en weerstandbanden. Het benodigde materiaal vind je terug op deze pagina of in de mail na inschrijving.
  • Je volgt een track die bij jouw fase past en schakelt eenvoudig over door een mailtje te sturen naar support@dottir.nl. (zwanger, herstel of moeders). Ik denk graag met je mee over welke track bij je past info@dottir.nl.
  • Iedere bewegingen wordt duidelijk door korte movement filmpjes
  • Digitale intake: Ik begin geen training zonder intake. Daarom heb ik deze digitaal gemaakt. Ik leg je alles uit over de basis van pre- & postnatale training, zodat jij thuis precies weet wat je beter wel en niet kunt doen.
  • Duidelijke scaling opties bij bepaalde klachten, zoals bekkenpijn of puntvorming op de buik

 

Bonussen:

  • Antwoord op al jouw vragen. Je mag altijd contact zoeken, zodat ik jouw vragen kan beantwoorden en je zo goed mogelijk op weg kan helpen!
  • Motivatie boost! Want als moeder is het al lastig genoeg om in je eentje genoeg te bewegen, laten we het samen doen. Ik houd niet van theekransjes, maar vooral van actie en inspireren. Daarom zet ik je aan om bepaalde acties te ondernemen voor maximaal resultaat.
  • Besloten facebook groep: Niet verplicht, maar wel erg leuk! Ik deel alle belangrijke informatie sowieso via de mail en in de extra Facebook groep deel ik tips en trics en allerlei korte video’s.
  • Ik nodig gastexpert uit op gebied van zwangerschap en moederschap. Van voeding, tot slaapcoaches en verloskundigen. Je hoeft er niet live bij te zijn als dat niet lukt, je krijgt de replay na afloop en kijkt zelf wat voor jou interessant is. Je krijgt achteraf ook een opname zodat je alles terug kunt kijken in je eigen tijd. Je houdt onbeperkt toegang tot de opnames.
  • Extra videomateriaal op besloten pagina via vimeo. Hier leer je van alles over de functie tussen jouw core en bekkenbodem, de invloed van jouw houding, de uitvoering van bewegingen, de ontwikkeling en herstel van een diastase, en nog veel meer!
  • Handboek over training tijdens en na de zwangerschap. Het pre- & postnatale Ebook vol filmpjes en uitleg over veilig sporten en bewegen, bijdragen aan herstel, opbouwen van core en de gezondheid van de bekkenbodem.
  • Alles wat er spontaan nog bij komt!

 

Dottir Moms Weerstandstraining

Inschrijvingen zijn geopend van 22/10-26/10
Maandelijks opzegbaar

 

€97

Eerste betaling pro rato. Volgende betaling: op de eerste dag van de volgende maand.

Waarom je voor Dóttir Online Training kiest!

1. Effectief
2. Uitdagend
3. Leer veilig bewegen
4. Betaalbaar
5. Bekkenonderhoud
6. Langdurige klachten voorkomen

Wie is Renée

Mijn naam is Renée Hijzen, geboren en getogen in Rotterdam. Mijn hele leven heb ik liefde gehad voor sporten en bewegen.

Wat mij echt blij maakt is het helpen van sportieve vrouwen om veilig fit te blijven tijdens de zwangerschap en het verantwoord sporten na de bevalling. Elk lichaam verdient de aandacht om klachten te voorkomen en elke moeder verdient de tijd om terug te komen in een vorm die voor jou goed voelt.

Jouw Trainingsdoelen

– Opbouwen en onderhouden van kracht en conditie

– Bijdragen aan zwangerschap, herstel en jouw lijf als moeder

– Voorkomen van langdurige klachten

– Herstellen van de functie van de core- en bekkenbodemspieren

– Optimaliseren van houding en ademhalingspatroon

– Basiskracht met functionele bewegingen

De Daily Mobility

De daily mobility staat altijd op de eerste dag van jouw week en duurt 8 tot 16 minuten. Je mag deze dagelijks uitvoeren én wordt gebruikt als warming up.

De oefeningen uit de daily mobility stimuleren de verbinding tussen jouw core en bekkenbodem en helpen de mobiliteit te stimuleren tijdens en na de zwangerschap.

De Workouts

Het programma bestaat uit twee workouts van gemiddeld 60 minuten.

Het herstel programma na de zwangerschap heeft een specifiekere opbouw voor na de bevalling. 

Wanneer je minder tijd en energie hebt, kun je de workouts over je week verdelen. Je hebt dan drie tot vier workouts van gemiddeld 40 minuten.

Schalen

In het pre- & postnataal Ebook vind je de uitleg over het gebruik van het programma, het kracht van ademhaling en de basis van jouw training.

In jouw TrueCoach omgeving vind je alle workouts inclusief bewegingsfilmpje, zodat je altijd precies weet wat je moet doen. Daarnaast leer je gelijk wanneer én hoe je de oefening kunt aanpassen.

Dottir moms is geschikt voor zowel tijdens als na de zwangerschap.

Dottir Moms Weerstandstraining

Inschrijvingen zijn geopend van 22/10-25/10
Maandelijks opzegbaar

 

€97

Eerste betaling pro rato. Volgende betaling: op de eerste dag van de volgende maand.

Na afloop van deze training weet jij:

✓ Hoe je met sport kunt bijdragen aan jouw lijf als moeder, zwangerschap en herstel en hoe je zoveel mogelijk langdurige klachten kunt voorkomen.

✓ Hoe de functie tussen jouw core- en bekkenbodemspieren werkt en hoe je deze onderhoud.

✓ Welke oefeningen je het beste kunt doen, en hoe je ze effectief uitvoert.

✓ Welke je beter kunt laten of hoe en wanneer je de oefening aanpast.

✓ Hoe jouw houding en postuur van invloed zijn op jouw lijf.

✓ Hoe jij je fit en sterk kunt voelen met verantwoorde bewegingen!

Zo gaat het in zijn werk!

Stap 1: Aanmelding

De inschrijvingen zijn eens per maand geopend. Deze maand kun je inschrijven vanaf vrijdag 22 t/m maandag 25 oktober!

Na aanmelding is je abonnement maandelijks opzegbaar. Krijg je medisch advies dat je even moet stoppen of ga je verder zelf aan de slag? Dan kun je dus zelf je abonnement weer stopzetten.

Ben je bevallen of zit je aan het einde van de zwangerschap, dan kun je gewoon mee blijven doen. Er zijn aparte tracks voor direct na de bevalling en een lichtere track voor het einde van de zwangerschap. Je mailt eenvoudig naar support@dottir.nl om van track te wisselen. Zie stap 4.

 

Stap 2: Aanschaf materiaal

Je hebt voor het programma drie kettlebells, twee weerstandsbanden (dik en dun) en een set booty bands.

Ik maak het je makkelijk en heb alvast de materialen met artikelcode op een rijtje gezet, zodat je na aanmelding direct kunt bestellen wat je nodig hebt.

Heb je al een deel van de materialen? Dan bestel je alleen het overige materiaal.

 

Stap 3: Starten maar!

De online trainingen starten deze maand op maandag 1 november. Zo heb je genoeg tijd om het benodigde materiaal te bestellen en je workouts in te plannen. Je start niet perse op maandag, maar verdeelt je training over je week aan de hand van jouw agenda.

 

Stap 4: Doorstroom

Bij je inschrijving geef je aan welke track je wilt volgen. Wil je switchen, dan mail je eenvoudig naar support@dottir.nl.


Hieronder een toelichting op de vier verschillende tracks:

1. Dottir Moms: Moeders

Je volgt het reguliere Dottir Moms weerstandsprogramma.

Speciaal voor moeders die zich sterk willen voelen, willen bijdragen aan herstel, langdurige klachten willen voorkomen of naast hun eigen sport effectief de core en andere belangrijke spiergroepen willen trainen.

Ben je zwanger, heb je een zwangerschapswens of raak je zwanger tijdens het programma? Dan kun je gewoon Dottir moms volgen!

Ben je langer geleden bevallen en heb je nog niks gedaan aan het opbouwen van kracht, core en conditie? Dan kun je het beste starten met herstel voor moeders (track 4).

 

2. Dottir Moms: Zwanger

Vanaf 24 weken kun je doorstromen in het zwangerschapsprogramma.

Ben je aan het eind van je zwangerschap vermoeider, of minder energie? Dan mail je naar support@dottir.nl. 

Je track wordt dan omgezet naar een programma om de laatste weken nog rustig te kunnen bewegen. Je beweegt minder intensief en focust volledig op het bijdragen aan je zwangerschap en herstel daarna.

 

3. Dottir Moms: Herstel

Ben je bevallen? Stuur dan een mailtje naar support@dottir.nl om je track te wisselen.

Je programma wordt omgezet in herstel. Je kunt direct na de bevalling van start met het programma. De eerste 6 weken zullen met name bestaan uit ademhaling en lichte oefeningen om je core en bekkenbodem weer te activeren. Ben je langer dan 6 weken geleden bevallen? Dan start je direct met de hersteltraining.

De training bouwt rustig op. Gericht op herstel van core, bekkenbodem, algemene kracht en langzaam introduceren van high impact bewegingen.

Ben je langer geleden bevallen en heb je nog niks gedaan aan het opbouwen van kracht, core en conditie? Dan kun je het beste starten met het herstelprogramma.

Er zijn dus twee tracks binnen herstel:

3. Dottir Moms: Herstel pas bevallen
4. Dottir Moms: Herstel moeder (Langer dan 6 weken geleden bevallen)

Daarna stroom je automatisch door in track 1. Dottir Moms: moeders

Dottir Moms Weerstandstraining

Inschrijvingen zijn geopend van 22/10-25/10
Maandelijks opzegbaar

 

€97

Eerste betaling pro rato. Volgende betaling: op de eerste dag van de volgende maand.

Ze motiveert mij

{

Na mijn zwangerschap wist ik niet welke oefeningen ik kon doen. Ik begon te snel en te hard weer te trainen. Gelukkig hielp Renée mij met een gebalanceerde training waar ik mij erg goed bij voelde!

- Miranda Reinerie (30)

Veel gestelde vragen

Hoe lang duurt het online trainingsprogramma?

Zelf houd ik niet van abonnementen waar je gelijk een jaar aan vast zit. Daarom is het online programma gewoon maandelijks opzegbaar.

Ik geloof in mijn training en denk dat iedere vrouw hier baadt bij heeft. Is het toch niks voor jou of ga je na een tijd weer iets anders doen? No hard feelings. Je kun iedere maand gewoon opzeggen. 

Kun je vanwege een medische indicatie of andere reden even niet verder met het programma, dan kun je het gewoon pauzeren door te mailen naar support@dottir.nl

Aan het einde van de zwangerschap en direct na de bevalling is er een special track die je kunt volgen.

 

Ik ben zwanger, kan ik ook mee doen?

Ja zeker!

Vanaf 24 weken stroom je automatisch door in het zwangerschapsprogramma.

Ben je aan het eind van je zwangerschap vermoeider, of minder energie? Dan mail je naar support@dottir.nl. 

Je track wordt dan omgezet naar een programma om de laatste weken nog te kunnen bewegen, bijdragen aan je zwangerschap en toewerken naar de bevalling, maar minder intensief.

Ik ben al langer geleden bevallen, maar ik heb het sporten nog niet opgepakt. Welke track kies ik?

In dit geval adviseer ik je om te kiezen voor herstel.

Hiermee bouw je de core en algemene kracht weer rustig op en stroom je vanzelf door in het Dottir moms programma.

Na hoeveel weken na de bevalling mag ik beginnen?

Je kunt direct na de bevalling beginnen. Je start dan met het herstelcircuit. Waarbij de eerste weken zich focussen op ademhaling en lichte bewegingen. Je krijgt in plaats van twee langere workouts een daily circuit, daarmee bouw je met bodyweight bewegingen de core en kracht weer rustig op

Na zes weken ga je door in het herstelprogramma. Start met sporten nadat je goedkeuring hebt gekregen van een medisch specialist. Meestal krijg je dit zes tot acht weken na de bevalling tijdens de nacontrole van de verloskundige. De eerste twee weken bouwen zich rustig op. 

Het kan ook langer duren voordat je weer mag starten met sporten. Je kunt dan eventueel je programma laten pauzeren.

Mail naar support@dottir.nl 

Hoe lang houd ik toegang tot het programma?

Zolang je abonnement loopt, behoud je toegang tot het online trainingsprogramma.

Je behoud onbeperkt toegang tot de masterclasses, de besloten Facebook groep, de online omgeving in vimeo en het pre- & postnataal Ebook.

Kan ik vragen stellen als ik iets niet snap?

In de handleiding wordt alles uitgeleged over bijvoorbeeld het gebruik van ademhaling, de werking van je core en bekkenbodem, do’s en don’ts, over het gebruik van het programma, etc.

In het online trainingsprogramma in TrueCoach zie je middels de filmpjes welke oefening je kunt doen én wordt er benoemd wanneer en hoe je een oefening aanpast.

Daarnaast is er een maandelijkse Q&A waarvoor je vooraf je vragen kunt aangeven. Ieder maand is dit op een andere dag/tijdstip, zodat je er altijd een keer bij kunt zijn. 

Heb je een inhoudelijke vraag over jouw inschrijving, dan kun je altijd je mailen naar support@dottir.nl

Ik heb nog een diastase, kan ik dan wel mee doen?

Ja! Juist!

Het programma focust zich op het onderhouden en herstellen van de algehele core.

In de handleiding laat ik je zien hoe je zelf je diastase kunt checken en hoe je de genezing kun monitoren.

Het programma is erop gericht om de genezing van een diastase te stimluren via ademhaling, de juiste oefeningen en door jouw houding te optimlaiseren.

Neem bij twijfel altijd contact op met een gespecialiseerd bekkenbodemfysiotherapeut.

Ik heb bekkenbodemproblemen, kan ik mee doen?

Zeker! Juist krachttraining kan bijdragen aan het oplossen van bekkenproblemen.

In het trainingsprogramma wordt aangegeven welke oefeningen je bij bepaalde klachten beter kunt vervangen en hoe je dat kunt doen.

Neem altijd contact op met een gespeciliseerd bekkenbodemfysiotherapeut of medisch specialist, voordat je weer begint met sporten.

 

Als ik medisch advies heb gekregen, kan ik dan toch gaan sporten?

Het online programma is bedoeld als sportprogramma en is in geen enkel geval een vervanging van medisch advies van een medisch specialist of bedoeld als medische behandeling. Het gebruik of doen (toepassen) van de informatie en oefeningen uit het Dóttir Trainingsprogramma is volledig voor de verantwoordelijkheid en het risico van de gebruiker.

Overleg altijd met je medisch adviseur voordat je met een sportprogramma begint.

Welk materiaal heb ik nodig voor het online programma?

Schaf je materiaal aan via deze link.

Je hebt voor het programma drie kettlebells, twee weerstandsbanden (dik en dun) en een set booty bands nodig.

Kettlebells

Voor de beginnende sporter, het lichte pakket: 4kg, 8kg en 12kg

Voor de gemiddelde sporter, het middelzware pakket: 8kg, 12kg en 16kg

Voor de meer gevorderde atlete, het zwaardere pakket: 12kg, 16kg en 20kg

Weerstandsbanden

Booty bands
Lange weerstandsbanden

Wil je samen trainen?

Kijk ook eens bij Personal Training voor meer persoonlijke begeleiding in Rotterdam. Of neem contact met mij op, dan kijken we samen wat ik voor jou kan betekenen!